About me


鈴木 尚和    Hisakazu Suzuki

 

SPAZIO WORKS

代表

 

Artist & Designer
造形作家&デザイナー

       

 

 

1982年  多摩美術大学美術学部卒業。

1988年 スパッジオワークス代表、 造形作家、デザイナーとして独立。

現在、作家活動として全国各地にモニュメントやオブジェを設置。

同時に、インテリア・プロダクト・環境&空間デザインまで総合的なデザイン活動を展開中。

地方自治体の企画デザインアドバイザーも兼務し、地方に眠る伝統工芸や地場産品、技術を生かしたモノづくり、総合ブランディングを進行中。

強みは、培ってきた出口戦略やブランドの発表の仕方や展開方法を構築。

自身でも作るため、作り手に寄り添い、共に新たな創出を展開しています。

新製品ブランドのロゴ&マーク、ネーミングの重要性を提唱。

又神社仏閣(世界遺産である奈良薬師寺、橿原神宮、下鴨神社等)の修復に伴う古材等を使った授与品ブランディングも構築中。

日本と海外を繋ぐブランディングも展開し海外との足掛かりを構築中。

 

 

代表作品

2006年  天皇杯全日本サッカー選手権大会優勝チームに贈る優勝トロフィードイツカップを制作。

2011年  ブータン国王両陛下へ御結婚祝品、アトマイザー「漆香器」が贈呈品に選定。

2014年  読売新聞本社新社屋落成記念アート作品設置&贈呈品。

2015年  TOYOTA世界大会 記念品総合デザイン監修。

2016年  伊勢志摩サミット記念、アタッシュケースデザイン監修。

2017年  オリンピック組織委員会主催、石巻復興イベント、バイオメタンガス灯デザイン制作、点火式。            

2018年  愛知製鋼本館 落成記念モニュメント設置。

2019年  世界遺産 奈良薬師寺 東塔心柱修復材による御守り、ブランド化。  

2020年  世界遺産 京都下鴨神社 京都三大祭り「葵祭」用の御守り、ブランド化。

              世界遺産 奈良県橿原神宮庁 鳥居古材による記念品。

2021年  匠プロジェクト「チェスセット」ブランド化。

2022年  世界遺産二条城 西陣再生ペット織「Reperic」ブランド発表 SDGs

              京都清水焼「和譲美」wazyoubiブランド化。

 

2023年  レクサス有明、レクサス渋谷 アート設定。

 


Hisakazu Suzuki

Artist & Designer

 

Graduated from the Faculty of Fine Arts at Tama Art University in 1982.

 

Became independent in 1988 as the representative of Spazio Works, a sculptor, and designer. Currently, as an artist, installs monuments and objets d'art across Japan.

 

Simultaneously, engaged in comprehensive design activities including interior, product, and environmental & spatial design.

 

Also serves as a planning and design advisor for local governments, advancing the creation and comprehensive branding of products utilizing local traditional crafts, regional products, and technologies.

 

Strengths include developing strategies for market exit, methods for launching and expanding brands. As a creator himself, works closely with other creators to develop new innovations together. Advocates for the importance of logos & marks and naming in new product branding.

 

Also developing branding for offering items made from old materials used in the restoration of shrines and temples (including World Heritage sites like Nara's Yakushiji, Kashihara Shrine, and Shimogamo Shrine). Expanding branding that connects Japan with international markets, establishing footholds abroad.

 

天皇杯全日本サッカー選手権優勝トロフィードイツ杯制作、トロフィーにキスをしてるのはポンテ選手。
天皇杯全日本サッカー選手権優勝トロフィードイツ杯制作、トロフィーにキスをしてるのはポンテ選手。

 

 


SPAZIO WORKS

 

HISAKAZU SUZUKI WEB


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


My PORSCHE

 

 

 

75カレラ 通称メカポンエンジン搭載
75カレラ 通称メカポンエンジン搭載

 

 

 

 

 

3.6 Turbo
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